Mäklarinformation

Nedan följer information för mäklare om vår bostadsrättsförening:
– Medlemsskapsansökningar skickas direkt till: Botema, Box 6018, 102 31 Stockholm. Bostadsrättsföreningen godkänner delat ägande (minst 90/10).
– Föreningen bildades 2011 och ombildades 2012. Fastighetsbeteckningen är Råmärket 3,  Org.nr: 769622-8001. Föreningen är en s.k. äkta bostadsrättsförening. Antal bostadsrätter: 42
Antal hyresrätter: 9
Antal företagslokaler: 6
– Ekonomisk förvaltning sköts av Botema Fastighets AB.
– Teknisk förvaltning sköts av Jensen Drift och Underhåll.
– 3 garageplatser finns inom föreningen och till dem en intern kölista.
– Tomträttsavgälden ska räknas om år 2020.
– Renoveringar som gjorts: Stambyte 2006, balkongerna byttes ut 2012 på Selebovägen och 2006 på Oppundavägen. Alla fönster byttes ut 2009. Utökad isolering på vindarna gjordes 2016.
– Planerade arbeten: Relining pågår i föreningens fastigheter.
– Avgiftshöjningar: Beslut kring eventuella avgiftshöjningar tas varje år i samband med budgetarbetet, men i dagsläget finns inga planer på höjd avgift.
– Tvättstuga finns i källaren på Selebovägen 1-3.
– Bredband, kabel-tv och fiber finns indraget i fastigheterna.
– Cykel- och barnvagnsrum finns i varje huskropp.
– Sophantering: Hushållssopor placeras i moloker som finns på flera ställen. Möjlighet att sortera matavfall finns. Grovsopor tar föreningen ej hand om.
– Föreningen har ingen samlingslokal.
– Förråd: till varje bostadsrätt ingår ett källarförråd samt en matkällare.
– Övrigt: I månadsavgiften ingår värme, vatten och bredband. Endast 1-fasström o samtliga lägenheter. Föreningen är mycket restriktiva med andrahandsuthyrningar.

Mer om föreningen och området som kan vara till nytta vid försäljningar hittar du här.

Globen_0781a